Beneficiari eligibili:
operatorii de transport rutier, feroviar, maritim și pe căi navigabile interioare deja existenți– microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii, dar și întreprinderi mari Durata de implementare a proiectului nu depășește data de 30.12.2029
Buget total:
Valoare maximă per beneficiar: 15.000.000 euro
Coduri CAEN eligibile
4920 - Transporturi de marfă pe calea ferată 4941 - Transporturi rutiere de mărfuri 5010 - Transporturi maritime şi costiere de pasageri 5020 - Transporturi maritime şi costiere de marfă 5030 - Transporturi de pasageri pe cai navigabile interioare 5040 - Transportul de marfă pe cai navigabile interioare Sunt eligibile proiectele care se încadrează în una din următoarele submăsuri, după cum urmează:
Submăsura 1
achiziția vehiculelor grele de marfă, respectiv cu o greutate brută proiectată fără încărcătură mai mare de 3,5 tone, alimentate de o baterie electrică care poate fi încărcată și reîncărcată numai prin conectarea la o sursă externă de energie electrică pentru a se califica drept vehicule cu emisii zero. Submăsura 2
modernizarea vehiculelor pentru transportul feroviar de mărfuri, pentru a se califica drept vehicule nepoluante sau vehicule cu emisii zero. Submăsura 3
modernizarea vehiculelor pentru transportul maritim și pe căi navigabile interioare de pasageri și mărfuri pentru a se califica drept vehicule nepoluante. Intensitatea ajutorului:
Submăsura 1
100% din costurile eligibile pentru achiziţionarea vehiculelor astfel încât să se califice ca vehicule cu emisii zero;
Submăsura 2
80% din cheltuielile eligibile pentru modernizarea vehiculelor astfel încât să se califice ca vehicule nepoluante și 100% din cheltuielile eligibile pentru modernizarea vehiculelor astfel încât să se califice ca vehicule cu emisii zero;
Submăsura 3
80% din cheltuielile eligibile pentru modernizarea vehiculelor astfel încât să se califice ca vehicule nepoluante
Cheltuieli eligibile
Sunt considerate eligibile cheltuielile destinate investițiilor în achiziția sau modernizarea vehiculelor utilizate pentru transport rutier, feroviar, maritim și pe căi navigabile interioare, cu scopul de a le transforma în mijloace de transport ecologice, cu emisii reduse sau zero. Criterii de evaluare:
Submăsura 1 achiziția de vehicule cu emisii zero pentru transportul rutier
Criteriul 1:
Ajutorul de stat cel mai mic solicitat pe gCO2 evitat, calculat în funcție de performanța de transport (tone-km). Se urmărește ca subvenția publică oferită per gCO2 evitat să fie cea mai joasă și să se evite supracompensarea. Acordarea punctajului se va face la calculul diferenței
Ajutorul de stat cel mai mic solicitat (Euro/gCO2) - 85 pct Ajutorul de stat cel mai mare solicitat (Euro/ gCO2) - 0 pct Criteriul 2:
Kilometri parcurși pe teritoriul României în anul precedent depunerii cererii de finanțare
15 puncte daca din totalul de km parcurși peste 70% sunt pe teritoriul României 10 puncte daca din totalul de km parcurși între 50% si 70% sunt pe teritoriul României 5 puncte daca din totalul de km parcurși între 40% și 50% din km parcurși sunt pe teritoriul României 0 puncte daca mai puțin de 40% din totalul km parcurși sunt pe teritoriul României Submăsura 2 modernizarea vehiculelor pentru transportul feroviar pentru a se califica drept vehicule cu emisii zero
Submăsura 3 modernizarea vehiculelor pentru transportul maritim și pe căi navigabile interioare pentru a se califica drept vehicule nepoluante (BAT)
In cazul vehiculelor modernizate pentru a se califica drept vehicule nepoluante, intensitatea ajutorului de stat nu poate depăși 80% din cheltuielile eligibile. Astfel, din totalul cheltuielilor eligibile solicitate la finanțare, se va oferi sprijin de 80% pentru acestea. In cazul vehiculelor pentru transport feroviar de mărfuri modernizate pentru a se califica drept vehicule cu emisii zero, intensitatea maxima a ajutorului este de 100% din cheltuielile eligibile.