Scriere și Implementare Proiect

icon picker
PR BI P1/1.6/1/2024 Apel dedicat sprijinului IMM pentru atingerea unei intensități digitale ridicate

Apelul de proiecte este dedicat sprijinului IMM-urilor pentru a atinge o intensitate digitală ridicată. Acesta finanțează achiziția de echipamente și software TIC, realizarea de rețele LAN/WiFi, servicii de web design și marketing digital.

Beneficiari eligibili
Beneficiarii eligibili sunt IMM-urile cu sediul social în regiunea București-Ilfov:
microîntreprindere,
întreprindere mică,
întreprindere mijlocie.
Aria de implementare a proiectului
Aria de implementare a proiectelor ce pot fi finanțate prin acest program este regiunea București-Ilfov.

Valoare minimă/maximă a finanțării
Valoarea minimă a finanțării este de 25.000 euro.
Valoarea maximă a finanțării este de 50.000 euro.

Ce se finanțează
Activitățile eligibile sunt:
A. Activități aferente activității de bază:
I. Investiții în active corporale și necorporale necesare pentru implementarea a minimum 7 din cele 12 tehnologii digitale vizate de „Indicele economiei și societății digitale DESI 2019” de tipul:
achiziția de echipamente hardware TIC și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv activități de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punct de vedere al implementării proiectului;
realizarea rețelei LAN/WiFi necesare pentru implementarea proiectului;
achiziția de aplicații software/licențe necesare pentru implementarea proiectului;
achiziția și furnizarea de echipamente și dispozitive mobile cu conexiune la internet pentru cel puțin 20% din angajați;
achiziția de servicii social media pe perioada de implementare a proiectului;
achiziția de servicii de publicitate pe internet pe perioada de implementare a proiectului;
achiziția de servicii de tip cloud computing mediu sau ridicat pe perioada de implementare a proiectului;
achiziția de sistem de trimitere de facturi electronice pentru procesare automatizată;
activități de instruire a personalului pentru operarea și monitorizarea sistemelor IT achiziționate prin proiect și a personalului care va asigura mentenanța acestora, dacă este cazul, sau achiziția de servicii de suport IT;
dezvoltarea, implementarea și/sau optimizarea unei platforme de comerț electronic pentru a crește vânzările online ale întreprinderii, etc.
B. Activități conexe activității de bază:
Activități de consultanță pentru elaborarea cererii de finanțare, a planului de digitalizare și a auditului de maturitate digitală;
Activități privind managementul implementării proiectului;
Achiziția de servicii pentru implementarea și consolidarea soluțiilor de securitate cibernetică aplicabile pentru rețelele, dispozitivele, aplicațiile, sistemele vizate de investițiile din proiect pe perioada de implementare a proiectului;
Activități privind auditul IT al proiectului, care confirmă îndeplinirea/utilizarea tehnologiilor DESI 2019 asumate în cererea de finanțare și expertiză contabilă/declarația expertului contabil;
Activități obligatorii de comunicare și vizibilitate aferente proiectului.
Alocarea financiară
Bugetul alocat apelului de proiecte este 5.000.000 euro (FEDR și bugetul de stat), reprezentând 50% din alocarea totală aferentă acțiunii.

Cofinanțare
Solicitantul trebuie să asigure o cofinanțare de minimum 10% din cheltuielile eligibile.

Condiții de eligibilitate
Condiții de eligibilitate ale solicitanților:
Solicitantul eligibili este:
O societate înregistrată în baza Legii nr. 31/1990, societate cooperativă constituită în baza Legii nr. 1/2005, sau care funcționează în baza OUG nr. 6/2011 cu modificările și completările ulterioare
O societate cu sediul social în regiunea București-Ilfov și locația de implementare a proiectului în mediul urban/rural cel puțin la momentul primei plăți
O societate care se încadrează în categoria IMM (microîntreprindere, întreprindere mică sau întreprindere mijlocie
2. Solicitantul, precum și reprezentantul legal al acestuia, nu se încadrează în situațiile de excludere (de la momentul depunerii cererii de finanțare până la momentul semnării contractului de finanțare) prezentate în Declarația Unică.
3. Solicitantul deține la depunerea cererii de finanțare sau declară că va deține înainte de semnarea contractului de finanțare un drept real, valabil pe o perioadă de 3 ani de la efectuarea plății finale în cadrul contractului de finanțare:
dreptul de proprietate privată
dreptul de concesiune
dreptul de superficie
dreptul de uzufruct
dreptul de folosință cu titlu gratuit
dreptul de folosință ce rezultă dintr-un contract de închiriere /locațiune sau dintr-un împrumut de folosință (comodat).
4. Solicitantul va asigura contribuția proprie la valoarea cheltuielilor eligibile, precum și acoperirea cheltuielilor neeligibile ale proiectului.
5. Solicitantul a desfășurat activitate pe o perioadă corespunzătoare cel puțin unui an fiscal integral, nu a avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare și în anul fiscal anterior.
6. Solicitantul propune investiții de digitalizare a activității aferente unui cod CAEN autorizat și eligibil.
7. Sucursalele, agențiile, reprezentanțele sau alte unități fără personalitate juridică NU sunt eligibile.
Condiții de eligibilitate ale proiectului:
Încadrarea proiectului şi a activităților sale în acțiunile sprijinite în cadrul Obiectivului Specific 1.2.
Valoarea activității de bază sau pachetului de activități de bază (activitățile de la punctul A) reprezintă minimum 50% din bugetul eligibil al proiectului.
Proiectul propus nu are demarate procedurile de achiziții înainte de data depunerii cererii de finanțare, cu excepția procedurilor aferente elaborării cererii de finanțare, a planului de digitalizare și a auditului de maturitate digitală, managementului de proiect și pentru întocmirea Raportului de expertiză contabilă.
Proiectul propus nu a mai beneficiat de finanțare publică în ultimii 3 ani, pentru același tip de activități și nu beneficiază în prezent, parțial sau în totalitate, de fonduri publice din alte surse de finanțare, altele decât cele ale solicitantului.
Proiectul propus spre finanțare nu face în mod direct obiectul unui aviz motivat al Comisiei cu privire la o încălcare în temeiul articolului 258 din TFUE, care pune în pericol legalitatea și regularitatea cheltuielilor sau desfășurarea operațiunilor.
Perioada de implementare a activităților proiectului nu depășește 24 luni și se încadrează în termenul de 31.12.2029.
Respectarea valorii ajutorului de minimis solicitat nu depășește plafonul de minimis, ținând cont de regula de cumul a ajutoarelor aplicabilă întreprinderii unice, respectiv 300.000 euro pentru o perioada de 3 ani.
Asigurarea caracterului durabil al investiției, în conformitate cu art. 65 din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului nr. 1060/2021.
Proiectul respectă principiile privind dezvoltarea durabilă, egalitatea de șanse, gen, nediscriminarea și accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilități.
Proiectul respectă legislația națională și comunitară privind dezvoltarea durabilă.
Amplasamentul proiectului este în Regiunea București-Ilfov și este adecvat desfășurării activității.
Proiectul include măsuri de comunicare și vizibilitate, în conformitate cu prevederile legale și procedurale în vigoare.
Cheltuieli eligibile/neeligibile
Cheltuielile eligibile sunt:
Cheltuieli directe:
Cheltuieli aferente achiziției de echipamente hardware TIC și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv activități de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punct de vedere al implementării proiectului
Cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi necesare pentru implementarea proiectului
Cheltuieli aferente achiziționării de aplicații software/licențe necesare pentru implementarea proiectului
Cheltuieli aferente achiziționării de echipamente și dispozitive mobile cu conexiune la internet pentru cel puțin 20% din angajați
Cheltuieli aferente achiziționării de servicii de realizare a unui simplu website de prezentare a companiei și/sau a unui website cu funcții complexe
Cheltuieli aferente achiziției de servicii social media pe perioada de implementare a proiectului
Cheltuieli aferente achiziției de servicii de publicitate pe internet pe perioada de implementare a proiectului
Cheltuieli aferente achiziției de servicii de tip cloud computing mediu sau ridicat pe perioada de implementare a proiectului
Cheltuieli aferente achiziției sistem de trimitere de facturi electronice pentru procesare automatizată
Cheltuieli aferente activităților de instruire a personalului pentru operarea și monitorizarea sistemelor IT achiziționate prin proiect și a personalului care va asigura mentenanța acestora, dacă este cazul, sau achiziția de servicii de suport IT
Cheltuieli aferente dezvoltării, implementării și/sau optimizării unei platforme de comerț electronic pentru a crește vânzările online ale întreprinderii
Alte tipuri de cheltuieli eligibile necesare pentru atingerea unei intensități ridicate care reies din auditul de maturitate digitală
Cheltuieli aferente serviciilor de consultanță pentru elaborarea cererii de finanțare, a planului de digitalizare și a auditului de maturitate digitală, care va include nivelul de intensitate digitală inițial și soluția digitală propusă pentru atingerea unei intensități ridicate și anexele acestora.
Cheltuieli indirecte:
Cheltuieli aferente achiziționării de servicii privind managementul implementării proiectului
Cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru implementarea și consolidarea soluțiilor de securitate cibernetică aplicabile pentru rețelele, dispozitivele, aplicațiile, sistemele vizate de investițiile din proiect pe perioada de implementare a proiectului
Cheltuieli aferente achiziției serviciilor de auditare IT al proiectului, care confirmă îndeplinirea/utilizarea tehnologiilor DESI 2019 asumate în cererea de finanțare și expertiză contabilă/declarația expertului contabil
Activități obligatorii de comunicare și vizibilitate aferente proiectului.
Criterii de evaluare și selecție
Criteriile de evaluare tehnică și financiară sunt:
Contribuția proiectului la realizarea obiectivelor specifice ale priorității și ale programului regional 2021–2027, maxim 50 de puncte:
Domeniul în care se realizează proiectul, 10 puncte
Proiectul include investiții pentru atingerea unei intensități digitale ridicate, 20 de puncte
Numărul anual de utilizatori unici ai soluțiilor digitale dezvoltate prin proiect (angajați și/sau clienți), 10 puncte
Proiectul vizează implementarea unei soluții de comerț electronic de tip e-shop/magazin online, pentru vânzarea bunurilor și/sau serviciilor solicitantului, 5 puncte
Proiectul vizează cooperarea și accesarea serviciilor oferite de către Centrele de Inovare Digitală* (DIH) de la nivel regional, 5 puncte
Want to print your doc?
This is not the way.
Try clicking the ⋯ next to your doc name or using a keyboard shortcut (
CtrlP
) instead.